«Безкоштовна фотосесія» – TFCD-зйомка
Якісна фотографія – це праця. В світі професіоналів на одній фотосесії задіяна велика кількість людей – візажисти, стилісти, перукарі, асистенти і, звичайно ж, фотографи і моделі. В кінці виходить те, що ми бачимо в рекламі, в журналах і на виставках. Зрозуміло, там не існує поняття «безкоштовно» – це робота, і вона відповідно оплачується замовниками.
Ну, а як же люди стають професійними або просто хорошими фотографами і моделями? Вони вчаться. Працюють спільно. Осягають нове. І заявляють світові про себе, допомагаючи один одному.
Фотографу для підвищення свого рівня потрібно постійно вдосконалюватися, молодим моделям потрібно поповнювати свої портфоліо; фотограф часто хоче випробувати якусь свою нову ідею, а просто завзятим і відкритим людям хочеться мати красиві фотографії себе, коханих!..
Виходить так, що вони часто можуть допомогти один одному отримати те, що хочеться. І питання – а хто кому має платити? Адже мова йде про неабияку роботі – підготовка, продумування і образів, підбір реквізиту, студійне приміщення та обладнання (або мобільне світло в разі виїзної зйомки), візаж, багатогодинний процес зйомки, багатогодинна постобробка … Тільки за часом все це займає далеко не один день, а як оцінити творчі, організаційні та фізичні зусилля? Непросто, на перший погляд?
Так чи може хороша фотосесія бути безкоштовною або, принаймні, недорогою?
Відповідь – так, може.
TFP И TFCD
Time for Print (англ. Час за роздруківку) – це термін, використовуваний в багатьох співтовариствах в Інтернет фотографії з описом угоди між моделлю і фотографом. Дуже часто скорочено TFP. Замість того, щоб платити один одному за послуги, фотограф згодний надати моделі певну кількість відбитків кращих фотографій із сесії й обмежену ліцензію на використання цих знімків в обмін на підписання релізу моделі.
Варіантом цієї угоди є Час за CD (TFCD). Тобто підбір зображень надається на CD замість відбитків.
Не існує «стандартних» умов для TFP / TFCD зйомки. У кожного фотографа і моделі можуть бути свої переваги щодо того, як організовувати і здійснювати зйомку. Тим не менш, наступні угоди є загальноприйнятими:
– Модель відповідає за гардероб і косметику, оренду студії.
– Фотограф несе відповідальність за місце зйомки (або студію) і прокат устаткування.
– Фотограф несе відповідальність за друк знімків, запис CD і вартість доставки.
– Кожен учасник відповідає за своє власне пересування.
– Фотограф отримує підписаний договір з моделлю на використання фотографій для портфоліо, друку або комерційних цілей.
– Модель отримує дозвіл на використання фотографій для свого портфоліо.
– Фотограф вибирає кращі фотографії для ретуші і відправляє моделі.
– Обсяг ретушування також залежить від фотографа.
– Загальний час для відбору, ретуші та передачі фотографій моделі може варіюватися від одного тижня до двох місяців.
– Візажист може вимагати невелику оплату від фотографа або моделі для відновлення витрачених матеріалів.
– Теми і вимоги до гардероба обмовляються до зйомки по телефону, особисто або через електронну пошту.
Деякі фотографи надають зображення тільки в низькому дозволі (для розміщення в Інтернеті), інші забезпечують високоякісні зображення для друку.
Фотограф може вимагати, щоб всі фотографії, розміщені в мережі, містили водяний знак (для запобігання крадіжки зображень) і посилання на автора
Модель не може продавати фотографії якому-небудь веб-сайту або відправляти їх у журнали / Інтернет конкурси і т.д. без дозволу.
Якщо модель молодше 18 років, батьки зобов’язані відвідувати фото-сесію і підписати дитячий реліз.
Фотограф може встановлювати правила про те, чи може модель привести гостя для участі у фото-сесії.
Основна робота по TFP – саме творча. Фотограф або модель пропонують ідею, яку вони хочуть розвинути, далі йдуть обговорення, пробник і врешті-решт зйомка. Работа виходить складна, постановочна. Існують серйозні критерії підбору моделей, як з досвіду позування і фізичним даним, так і за ступенем зацікавленості та опрацювання ідеї.
МОДЕЛЬ ДЛЯ TFP
Існує думка, що якщо фотограф працює TFP – то йому все одно що і кого знімати. Це в корені неправильно – фотограф працює над реалізацією творчих ідей, які виставляють певні вимоги до моделей. Принциповий момент у вимогах до моделі – бажання працювати над тематикою.
Пропозиції моделей, що виражають бажання в стилі «Цікавить зйомка на умовах TFP, крім НЮ. Будь який образ на розсуд фотографа » (цитата, орфографія збережена), як правило, просто не розглядаються. Подібне формулювання однозначно говорить про те, що модель хоче фотографій, а не працювати. Що виключає можливість продуктивної роботи. Не менш важливий момент – розуміти, що означає «працювати». Модель із зйомки піде втомлена і ледве стоїть на ногах. Це якщо вона працює. Більшість же охочих брати участь в проектах TFP не хочуть працювати.
Важливо також повне розуміння того, чим «модель» відрізняється від «дівчата з красивою фігурою». Знання поз, розуміння, як виглядаєш в якому ракурсі і під яким світлом, вміння коригувати їх приходять або зі знаннями з модельної школи, або з досвідом від декількох десятків зйомок. Без цих знань цілком красиві дівчата починають «позувати» – і виходить або зламана спина, або неприродно вивернуті руки-ноги-шия тіла. Виправляти це – справа трудомістка і в умовах безкоштовної роботи досвідченого фотографа, взагалі кажучи, зайве. Ні, він зрозуміло може з цим усім впоратися, тільки чи варто мучитися? Адже виправлення помилок після зйомки може зайняти години і дні, а досвідчена модель сама визначить кращий дня неї постав голови і тіла, у дослідної моделі не буде «плисти» поза від дубля до дублю (а між ними може пройти кілька хвилин), Досвідчена модель чудово впишеться в образ, заздалегідь підготувавшись до нього.
Психологічна підготовка моделі – вміння природно, легко і впевнено триматися перед камерою, не соромитися фотографа – теж приходить тільки з досвідом. Важливо довіряти фотографу. Очі переляканою лані, тремтячі коліна і сором’язливо прикрита груди звичайно виразні, але, як правило, йдуть врозріз з роботою.
Виключно важливий момент – взаєморозуміння моделі і фотографа, без якого творча робота позбавлена сенсу. Виходить воно чи ні – це з’ясовується вже тільки при спробі працювати разом. Якщо коротку зйомку можна «витягнути», то тривала вимордує обох, причому результат, найімовірніше, виявиться негативним.
Якщо матеріалу по роботі над TFP більше, ніж на годину, працювати з моделлю «наосліп» нерозумно. Тому влаштовуються пробні зйомки – подивитися на модель, подивитися як вона рухається, яка в неї міміка, чи виходить з неї знайти робоче взаєморозуміння, заважають модель з фотографом один одному або допомагають. Фотографії з такого пробника виходить мало, і віддаються вони рідко.
ЧАС І ТРИВАЛІСТЬ ЗЙОМКИ
TFP планується виключно на вільний студійний час – модель вибирає з строго обмежених часових меж найбільш зручний варіант. Моделі необхідно спланувати свій час, т.к. недосипання занадто виразно проявляється на фотографіях, не кажучи вже про обстановку на знімальному майданчику. Також слід взяти до уваги і той факт, що закінчення зйомки TFP слід планувати / – година, т.к. нерідко буває, що поставлена мета досягається відразу або, навпаки, формула «модель+фотограф = ідея» досягається після закінчення певного часу.
ТРИВАЛІСТЬ ОБРОБКИ ФОТОГРАФІЙ
Обробка творчої фотосесії – процес, що вимагає певного настрою та багатьох годин. Тому фотограф може займатися цим уривками у вільний час і при наявності натхнення. До того ж пріоритет в обробці віддається комерційним замовленням. І тому Ваші фотографії будуть з’являтися по одній-дві штуки раз на кілька днів. Загальна тривалість обробки може зайняти навіть кілька тижнів, і навіть місяців.
СКІЛЬКИ ФОТОГРАФІЙ РОБИТЬСЯ У РЕЗУЛЬТАТІ
При нормальному перебігу роботи в такому форматі зйомки, за годину робиться від однієї до десяти постановок (і відповідно, фотографій). Обробляється один кращий кадр з постановки, або кілька – якщо це має сенс.
Звучить вищесказане оптимістично, але є одне «але»: Всі роблять помилки. І чим менше у всіх учасників досвіду, бажання працювати, банального настрою – тим більше виходить дублів з помилками (звідси, до речі, випливають вимоги до моделей).
Далі питання полягає в тому, наскільки складна постановка, скільки фатальних помилок скоєно і наскільки важко це обробляти. Якщо обробка того варто – буде оброблятися. Якщо простіше перезняти – постановка буде перезнятими, з урахуванням і виправленням помилок. Право прийняття рішення в даному випадку належить фотографу. Головна особливість зйомок TFP – позитивний результат у вигляді «ура! вийшло! »аж ніяк не гарантований.
ПОМИЛКИ З ПРИВОДУ TFP
«Урвати фотки безкоштовно»
Найголовніша помилка полягає в тому, що дівчата і молоді люди часто вважають, що TFP – це те ж саме, за що подруга заплатила 10 тисяч, тільки безкоштовно. Так от, це – далеко не те ж саме.
Творчі зйомки і комерційні зйомки мають мало спільного. Ідеологічно мета будь-якої зйомки – показати людину, красиво, виразно, виділивши відзнаки та передаючи своє бачення людини у фотографії. Для творчої зйомки головне – передати ідею, настрій через образ, при цьому модель найчастіше грає другорядну роль.
«Безкоштовна фотосесія»
Насправді, модель вкладається в фотосесію нарівні з фотографом. Це її час, старання, настрій і крім усього іншого підготовка образу (одяг, взуття, аксесуари та прикраси, часом дорогі)
«Покрутитися перед камерою»
«А я ось так повернусь, десь повернусь, ще ось так – і все це мені віддадуть» – так теж багато хто вважає. При такому підході Ви отримаєте диск з однією фотографією і дарчим написом.
Не плутайте TFP з комерційною зйомкою і кастингом. У реальності доведеться слухатися фотографа, тримати незручні пози довгими хвилинами, боротися з затерплими руками і ногами заради одного кадру … Якщо Вам це не цікаво – забудьте про TFP.
«Мені віддадуть багато фотографій»
Віддаються тільки відретушовані, готові фотографії. Робиться їх за сесію TFP максимально розумна кількість (принципи, за якими визначається «розумність» вибору, описані раніше). Але практично завжди не більше 20.
Резюмуючи
Текст одного коментаря, кілька вульгарний, але точно виражає, що до чого:
По-хорошому, TFP – процес творчий і успіх залежить від обох: і фотографа, і моделі. Причому, навіть якщо лажає хтось один, то результат зйомки йде в смітник, бо простіше перезняти, ніж сидіти зайві години за обробкою. З чого висновок – вибирай фотографа, який знає, що робить, і працюй на зйомці до сьомого поту, книжки читай, на курси модельні ходи – тоді результат буде. Це основна особливість TFP, яку більшість людей ніяк не хоче зрозуміти. При комерційній зйомці фотограф і модель ПРАЦЮЮТЬ – тому результат буде, тому що це робота. За зйомці TFP фотографії та модель ТВОРЯТЬ – а даний процес уже не підпорядковується правилу «вичавити результат будь-якими хитрощами»
Виходить, що можливі ситуації, коли модель і фотограф гарненько вкладуться часом, зусиллями і грошима, а натомість не вийде нічого. Ось звідси і рекомендації людям, які заявляють «досвіду немає, але хочу TFP» цю ідею відставити подалі. Ну або працювати з фотографами-аматорами, яким цікаві зйомки плану «ти крутись а я буду фотографувати і зроблю 500 фотографій за годину», навіть не відкриваючи їх в фотошопі на предмет ретуші.
Leave a Reply